17 Ağustos 2014 Pazar

KOMPRESÖR ARIZALARI VE NEDENLERİ


 8- Kompresör yağ eksiltiyor.
 Yetersiz yağ şarjı  Tıkalı valf ve filtreler  Sıvı yürümesi
 Yağda sıvı akışkan bulunması  Yüksek sıkıştırma oranı
 Karter bağlantıları kaçaklı  Eksik soğutucu akışkan
 Karter ısıtıcıları arızalı  Gaz-yağ oranı düşük
9- Yağ basıncı düşük.
 Gösterge hatalı  Yağ eksik
 Yağ emniyet valfi arızalı veya yanlış ayarlı
 Tıkalı yağ süzgeci  Yağa soğutucu akışkan karışıyor
 Yağ pompası arızalı  Yağ emiş boruları tıkalı
10- Yağ basıncı yüksek.
 Gösterge hatalı  Emniyet valfi arızalı veya yanlış ayarlı
 Yağ emniyet çıkışı tıkalı  Dağıtım boruları tıkalı
 Yağ soğuk veya yanlış seçilmiş
11- Kompresör sarsıntı yapıyor.
 Kompresör ile taban arasına yanlış yalıtım konmuş
 Bağlantı cıvataları gevşek
 Kompresör iç parçalarında hasar
 Emme ve basma hat bağlantıları titreşimli yerlere yapılmış
 Motor-kompresör bağlantıları uygun ayarlanmamış
12- Karter ve gövde çok soğuk, terli veya karlı.
 Kompresöre sıvı halde soğutucu akışkan geliyor.
13- Karter ve silindir, emme hattı basıncına göre sıcak.
 Düşük soğutucu akışkan şarjı
 Yüksek kızgınlık
 Aşırı yük
14- Emme hattı basıncı düşük.
 Kısıtlı sıvı hattı, genleşme valfi, filtre-kurutucu
 Uygunsuz genleşme valfi kızgınlık ayarı
 Solenoid valf kapalı  Termal kuyruğun şarjı eksik
 Eksik gaz  Evaporatördeki karlanma
 Fan arızası  Valf iğnesi küçük seçilmiş
15- Emme hattı basıncı yüksek.
 Aşırı yük
 Kompresör hacimsel verimi düşük
 Kızgınlık ayarı düşük
 Valf iğnesi büyük seçilmiş
 Aşırı soğutucu akışkan şarjı
 Kirli kondenser, hava ve yoğunlaşmayan gazlar
16- Emme hattı sıcaklığı düşük.
 Kızgınlık ayarı düşük
 Evaporatör karlı veya kirli
 Fan arızası
 Aşırı soğutucu akışkan şarjı
 Soğutma yükü yetersiz
17- Emme hattı sıcaklığı yüksek.
 Yüksek kızgınlık ayarı
 Düşük soğutucu akışkan şarjı
 Aşırı yük
 Kirli kondenser, hava ve yoğuşmayan gazlar
 Kondenser fan arızası
 Kısıtlı sıvı hattı18- Basma hattı basıncı düşük.
 Kompresör hacimsel verimi düşük
 Eksik soğutucu akışkan şarjı
 Kısıtlı sıvı hattı
 Kondenserden fazla su akışı olmaktadır
 Su çok soğuktur
 Dış hava sıcaklığı çok düşük
 Aşırı kızgınlık ayarı

19- Basma hattı basıncı yüksek.
 Kirli ve arızalı kondenser
 Fazla soğutucu akışkan
 Sistemde hava ve yoğuşmayan gazlar bulunması
 Yoğuşma ortam sıcaklığı yüksek
 Yoğuşma ara maddesi yetersiz
 Evaporatörde aşırı yük
 Kondenser fan arızası
 Düşük kızgınlık ayarı
20- Basma hattı sıcaklığı düşük.
 Kondenserde kapasitesi aşırı büyük (kış) Kompresöre aşırı sıvı yürümesi var
 Kompresör sıkıştırma kapasitesi çok düşük
 Aşırı soğutucu akışkan şarjı
21- Basma hattı sıcaklığı yüksek.
 Kondenserde kirlenme veya arıza
 Sistemde hava ve azot bulunması
 Soğutma yükünün fazla olması
 Eksik soğutucu akışkan (hermetik kompresör soğutulamıyorsa)
 Kızgınlık ayarı yüksek
 Kısıtlı sıvı hattı
22- Silindir kapak contaları kaçırıyor.
 Kapak yanlış sıkılmış
 Kapak saplamaları gevşek
 Tamirden sonra eski conta kullanılmış
 Pleyt ve kapak yüzeyi hasarlanmış

23- Karterden yağ eksiltiyor.
 Evaporatörde ve emme hattında yağ birikmesi
 Kompresöre sıvı yürümesi
 Kışın karterde sıvı akışkan birikmesi
 Yağ ve sıkıştırma segmanlarının hasarlanması
 Yağ ayırıcı arızalı
 Hasarlı silindir veya gömlek
 Körük veya contalardan yağ kaçırıyor
 Kompresörde aşırı sıkıştırma oranı (zorlanma)
24- Kompresör ve boru bağlantılarında yağ sızıntıları var.
 Rakor ve kaynak bağlantılarında kaçak
25- Mil contası (körük) yağ kaçırıyor.
 Körük hasarlı (bozuk)
26- Gözetleme camında kabarcık görünüyor.
 Eksik soğutucu akışkan
 Hava ve azot bulunması
 Yetersiz yoğuşma
 Kompresörde yetersiz sıkıştırma
 TGV kızgınlık ayarı çok düşük
 Filtre-kurutucunun kısmen tıkanması
27- Kompresör durduğunda su akışı devam ediyor.
 Su regülatör vanası ayarsız
 Su regülatör vanası arızalı
28- Su regülatör valfi gıcırdıyor.
 Su akışı ve basıncı fazla
 Su regülatör vanası ayarsız veya arızalı
 Su içinde hava kabarcıkları mevcut
 Su içinde yabancı parçacıklar mevcut
 1- Kompresör çalışmıyor, motor vızıldamıyor.
 Kontrol devresi açık
 Motora enerji gelmiyor
 Motor kısa devreli veya sıkışık
 Motor sargıları yanık
 Yağ basıncı motorun çalışması için yeterli değil
2- Kompresör çalışmıyor, motor vızıldıyor.
 Motorda düşük voltaj var
 Motor kısa devreli veya sıkışık
 Kompresör sıkışık
 Kompresör yük boşaltma devresi çalışmıyor
 Fazlardan biri gelmiyor
 Kalkış kapasitörü kesik (açık) devre
 Yardımcı sargı kesik
 Röle arızalı
 Sargılar topraklı
3- Kompresör çalışıyor, fakat yardımcı sargı hala devrede kalıyor.
 Röle arızalı (röle kontakları yapışık)
 Düşük voltaj
 Hasarlı sargılar
 Daimi kapasitör kısa devre
 Kompresör sıkışık çalışıyor
 Ana-yardımcı sargı uçları yanlış bağlı
 Yüksek basma basıncı
4- Kompresör sürekli çalışıyor.
 Eksik soğutucu akışkan
 Kontrol kontakları yapışık
 Kirli kondenser, hava ve yoğunlaşmayan gazlar
 Aşırı yük
 Tıkalı genleşme valfi veya yüksek kızgınlık
 Kontaktör kontakları yapışık
 Termostat yanlış ayarlanmış
5- Kompresör kısa aralıklı çalışıyor.
 Eksik gaz
 Solenoid valf sızdırıyor (süpürmeli kontrol)
 Basınç anahtarları yanlış ayarlanmış
 Kısıtlı sıvı hattı akışı
 Tıkalı veya buzlanmış TGV
 Kirli veya arızalı kondenser
 Arızalı termostat
 Hasarlı motor sargıları
 Aşırı yük
6- Kompresör çalışıyor, fakat aşırı yükleniyor.
 Düşük voltaj
 Eksik yağlama
 Aşırı yük
 Kirli kondenser, hava ve yoğunlaşmayan gazlar
 Daimi kapasitör kesik devre
 Hasarlı sargı
 Fazlardan biri kesik veya dengesiz
 Motor soğutması yetersiz (uzun süreli çalışma)

7- Kompresör gürültülü çalışıyor.
 Yağ yetersiz  Karterde sıvı soğutucu akışkan mevcut
 Sıvı yürümesi var  Mekanik hasar
 Gevşek veya aşırı sıkı kompresör bağlantıları
 Aşırı yağ
 Borular temas ediyor
 Hermetik kompresör iç sargı yayları hasarlı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder